Παρασκευή, 13 Οκτωβρίου 2017

Ιδέες διακόσμησης με DIY στεφάνια

Πριν μερικά χρόνια μου έμαθαν στη Κρήτη πως να φτιάχνω στεφάνια από σχίνους και κληματόβεργες! Ενθουσιάστηκα τόσο πολύ με την ιδέα που κάθε χρόνο φτιάχνω απαραιτήτως ένα με δύο.. Με το που πατάμε το ποδαράκι μας ζητάω κλαδευτήρι και ξεκινάμε την αναζήτηση στα χωράφια. Πληθυντικός στο ξεκινάμε γιατί σιγά μη πάω μόνη μου.. να με φάει και κανένα ζωντανό ολόκληρη κοπέλα!!  
Το περσινό καλοκαίρι λόγω ξηρασίας δεν υπήρχαν αρκετά χλωρά κλαδιά και με το ζόρι έφτιαξα δύο μικρά, φέτος πάλι που είχε βροχές δε πήγα εγώ οπότε πρέπει να βολευτώ με αυτά που έχω.. Ετοιμάσου γιατί σήμερα έχω πολλές φωτογραφίες με ιδέες...

ιδεες-διακόσμησης-με-στεφάνια

Βασικά κάθε χρόνο πάω με την ελπίδα πως θα καταφέρω να φτιάξω ένα μεγάλο και πλούσιο στεφάνι (με πολλά κλαδιά εννοώ) αλλά δε μου βγαίνει και καταλήγω στα μικρά. Μην νομίζεις πως μόλις φτιάξω το μεγάλο θα σταματήσω. Το λέω σε εσένα μόνο. Δικαιολογία είναι!! 
Κάθε φορά με ρωτάνε τι τα θέλεις τόσα στεφάνια.. Πρέπει κάτι να πω.. Εννοείται πως μέσα σε όλους είναι και το έτερον ήμισυ, κάθε χρόνο έχει την ίδια απορία.
Έτσι κατέληξα στο συμπέρασμα ότι δεν κοιτάει λεπτομέρειες όταν στολίζω και ότι μάλλον δεν είναι αρκετά τα στεφάνια που έχουμε και πρέπει να φτιάξω μερικά ακόμα για να τα προσέξει! 
Να το βλέπεις τώρα, δε φταίω εγώ.


αποξηραμένες-φετες-πορτοκαλιού-κουκουνάρια-ξύλα

Ο τρόπος κατασκευής τους εύκολος και χαλαρωτικός.
Κάθομαι στην αυλή με ένα καφέ, φωνάζω και το αγόρι που έχει την απορία, γιατί όλο και κάποια βοήθεια θα χρειαστώ για να δέσω τα πρώτα, συζητάμε και έτσι περνάει η ώρα δημιουργικά!! 
  • Αρχικά καθαρίζω τα κλαδιά από τα φύλλα και ξεκινάω να τυλίγω- ένα κλαδί τη φορά.
  • Δένω σφιχτά γιατί όσο στεγνώνει το ξύλο μαζεύει και χαλαρώνει από το δέσιμο και εδώ θα χρειαστεί λίγη δύναμη ή ένα αντρικό χέρι!
  • Αν για κάποιο λόγο δεν μπορώ να κρατήσω στη θέση τους τα πρώτα δεσίματα μπορεί να χρησιμοποιήσω λίγο σύρμα το οποίο θα αφαιρέσω μετά από λίγο που θα έχει λυγίσει καλά το ξύλο. 
  • Το μέγεθος του στεφανιού είναι αποτέλεσμα από τα πόσα κλαδιά θα πλέξω. Με τρία -τέσσερα κλαδιά δημιουργώ ένα λεπτό στεφάνι - αν βάλω περισσότερα θα γίνει πιο χοντρό.
  • Η διάμετρος του στεφανιού καθορίζεται από το πόσο μακριές είναι οι βέργες. Στη κληματαριά που μπορώ να επιλέξω από που θα κόψω, έχω την δυνατότητα για μεγαλύτερο στεφάνι. Στο σχίνο τα χλωρά που συνήθως κόβω έχουν ένα συγκεκριμένο ύψος.
  • Αφήνω το στεφάνι να ξεραθεί για μερικές εβδομάδες (πάνω από μήνα συνήθως) και πάντα σε εξωτερικό χώρο γιατί μυρίζει έντονα!! 
  • Όποιος θέλει μπορεί και να το λουστράρει, εγώ το έκανα με ένα σκούρο καφέ σε ένα από αυτά και μόνο στα σημεία που είχε ανοίξει το ξύλο και φαινόταν άσπρο. Μου αρέσει το φυσικό του χρώμα και η υφή.
διακόσμηση-στην-αυλή-του-χωριού

Tip
Για το στεφάνι μαζεύω πάντα χλωρά κλαδιά, τα εύκαμπτα που τυλίγονται χωρίς να σπάνε. Τα ξερά που δεν γυρίζουν εύκολα ή τα πιο κοντά κλαδιά, τα μαζεύω και αυτά για να φτιάχνω συνθέσεις για τα βάζα και τα σπασμένα φλυτζάνια και με αυτό το τρόπο διακοσμώ την αυλή του σπιτιού όσο είμαστε στο χωριό!
Μπορώ να σου πω ότι είναι η αγαπημένη διακόσμηση και των δύο μας γιατί έχουν ένα κόκκινο καρπό που ταιριάζει τόσο με το περιβάλλον!! 
branches-for-decoration-in-Crete

Πάντως κάθε φορά που βγαίνω να μαζέψω σχίνους μία σκέψη τριγυρίζει το μυαλό μου.. Αν έμενα μόνιμα στο χωριό πόσα υλικά θα μάζευα κάνοντας απλά μία βόλτα στα χωράφια και πόσα πράγματα θα έφτιαχνα με αυτά!! Ειδικά το Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο που κλαδεύουν και τις ελιές θα είχα άφθονη ξυλεία!! Όχι πως το καλοκαίρι δε βρίσκεις, νομίζω πως αν μπορούσα στην επιστροφή θα έπαιρνα το μισό χωράφι μαζί μου! 

Και αν δε το κατάλαβες, όλα αυτά τα χρόνια τα στεφάνια έρχονται μαζί μου στη βαλίτσα! 
Ανάλογα με την εποχή και το στυλ της διακόσμησης που κάνω στο σπίτι, τα στολίζω κρεμασμένα ή σαν διακοσμητικά πάνω σε κάποιο έπιπλο, με κορδέλες ή άλλα υλικά πάνω τους ή ακόμα και σκέτα!Έχουν πάντα θέση σε κάποια γωνιά του σπιτιού ακόμα και τους πιο ζεστούς μήνες!!

Τυλιγμένα με δαντέλα..

diy-wreath-with-lace-and-candle

Στο background μίας σύνθεσης με τα αποξηραμένα τριανταφυλλάκια να είναι και αυτά μαζεμένα από την Κρήτη μετά από το ξεστόλισμα της εικόνας στην εκκλησία του χωριού! Το κομπολόι είναι με ξύλινες χάντρες που μυρίζουν λιβάνι. Τα κεριά τα έχεις δει στην ανάρτηση που πήρα τα λουράκια από τα παπούτσια μου και τα έκανα στολίδια!

διακόσμηση-με-αποξηραμένα-λουλουδια-κεριά-κομπολόι-σεμεδάκι

Με καρπούς πλεγμένο για όταν πλησιάζουν οι γιορτές αλλά και για μετά αν σου αρέσει το κόκκινο χρώμα στο σπίτι! Εγώ τρελαίνομαι γιατί δημιουργεί τόση ζεστασιά και το καρό είναι το καλύτερο μου. Συνήθειες που απέκτησα από την Αγγλία και την αγάπη μου για τους Σκωτσέζους!!!

Christmas-plaid-wreath-with-faux-red-berries

Ένα απλό στεφανάκι που κρέμασα έξω από την πόρτα πέρυσι με αποξηραμένα φύλλα, φέτες πορτοκαλιού, κουκουνάρια και μερικά ξύλα. Το συγκεκριμένο βγήκε λεπτό γιατί δεν βρήκα πολλά χλωρά κλαριά.

diy-wreath-with-dried-leaves-orange-slices-pinecones-for-autumn

Τα έχεις δει όμως και σε αναρτήσεις μου όλα αυτά τα χρόνια.

Στο μπερδεμένο μου καθιστικό ένα Φεβρουάριο που δεν ήξερα πως να στολίσω το σπίτι..

decoration-for-the-coffee-table-cinnamon-candles

Όταν στο παλιό σπίτι ακόμα, προσπάθησα να φέρω αέρα φθινοπωρινό και έμπλεξα τα σεμεδάκια με την λινάτσα την δαντέλα και στο τέλος και ένα στεφάνι!

autumn-decoration

Στην ξύλινη κορνίζα που έφτιαξα και που έχει γίνει αντικείμενο συζήτησης και πειράγματος όλα αυτά τα χρόνια από το αγόρι μου! Κατά βάθος την θαυμάζει, μην κοιτάς που με δουλεύει.. ;)                                             




boho-diy-wreath-with-lace-and-feathers

Στην ονειροπαγίδα που μέσα έβαλα ένα από τα σεμεδάκια της γιαγιάς, της κρέμασα δαντέλες και έγινε ένα ρομαντικό κρεμαστό!! 

ονειροπαγίδα-με-πλεκτό-σεμεν-δαντέλα-και-κορδέλες
                               
Πάλι στο background μίας σύνθεσης, τότε που έντυσα τα παλιά γυάλινα ποτήρια με πηλό και με τα διακοσμητικά που έβγαλα από την αγαπημένη μου ζώνη!

clay-pots-in-old-glasses

Πάνω από το γυάλινο βάζο για να κρατάει τους καρπούς και τα κλαδιά με τα βαμβάκια στην περσινή φθινοπωρινή διακόσμηση.

fall-decoration-with-dried-flowers-diy-plaster-candle-pots

Και κάπου εδώ τέλειωσε το φωτογραφικό υλικό.
Μην εξαφανιστείς και σε ψάχνω... χα χα χα μίλησε η μόνιμα εξαφανισμένη!! Έρχονται καινούργιες κατασκευές και ιδέες διακόσμησης τις επόμενες μέρες. ;)

Καλό Σαββατοκύριακο!

10 σχόλια:

  1. Τώρα κάνεις αυτή την ανάρτηση??? ΤΩΡΑ???
    Πού ήσουν όταν χρειαζόμουν tips, ε??? (Όπου κι εγώ: εξαφανισμένες αμφότερες! χαχα!)
    Ελεανάκι, όσα και να φτιάξεις, όσα και να μας δείξεις, απλά ΔΕΝ θα βαρεθώ να τα χαζεύω! Ποτέ!
    Μπράβο, κορίτσι μου! Είναι χάρμα όλα! Όλα όμως!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά και γλυκά σαν εσένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ όμορφα!!!! Κι εγώ με κλιματοβεργες φτιάχνω και βάζω διάφορα αποξηραμένα μικρά όπως ρόδια, αγκινάρες και επίσης κουκούτσια ροδάκινου γιατί κρατάει το χρώμα του !!! Πολύ ωραία ανάρτηση όπως πάντα άλλωστε....Την απόλαυσα πολύ !!!!! Τα φιλιά μου !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ola uperoxa Eleanna! Kai egw eixa ena paromeio alla to ksexasa sthn Ellada.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Εντάξει άνετα με τέτοια παραγωγή μπορείς να ξεκινήσεις να πουλάς στεφάνια φτιαγμένα από κλαδιά! Καλά έκανες και μας τα θύμισες ένα προς ένα γιατί δεν είχα συνειδητοποιήσει ότι έχεις φτιάξει τόσα πολλά! Πολύ ωραίες προτάσεις για διακόσμηση και στον χώρο σου δείχνουν πανέμορφα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όμορφες οι ιδέες σου Ελεάννα μου και χρήσιμες, εγώ έχω φτιάξει στεφάνια όταν κλαδεψαμε την ελιά αλλά τα έχω ακόμα κρεμασμένα στην αποθήκη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Υπέροχα στεφάνια, Ελεάνα μου. Τα αγαπώ! Μα πόσο ωραίες ιδέες μας δίνεις! Πολλά φιλιά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. ομολογω οτι όσο και αν λατρευω τα στεφανακια, το συγκεκριμένο το αγορ;αζω!!! χαχαχαχα χαρας το κουραγιο σου κουκλα! πάντως νομίζω ότι από εδω και πέρα όποτε βλέπω κλιματόβεργες θα σε θυμάμαι...και ασε που μπορέι του χρόνου να το δοκιμάσω κ εγω. Δουλειες μου ανοιγεις λεμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. καθε χρονο λεω οτι θα φτιαξω κ εγω στεφανια χειροποιητα...αλλα παντα κατι τυχαινει κ δεν βρισκομαι στας εξοχας την καταλληλη στιγμη...τοτε που ειναι χλωρα δηλαδη!ελπιζω να τα καταφερω καποια χρονια!
    τα δικα σου ειναι ολα τους υπέροχα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Κοίτα να δεις πως με λίγα αντικείμενα έφτιαξες μαγικά πράγματα! Στο μεταξύ παρατηρώ ότι οι φωτογραφίες σου Ελεάνα μου με τον χρόνο γίνονται ακόμα καλύτερες!Σε φιλώ<3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό της ξύλινης κορνίζας το υπερ-αγαπώ! Τι να κάνουμε έχουμε κ αδυναμίες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή